۷ عادت بدی که باعث کوچولو شدن شکم تان می شود!!


کوچولو شدن شکم تان برای شما هم به یک معظل تبدیل شده است؟ اگر شما هم نگران کوچولو شدن شکم تان هستید و می خواهید هر چه سریع تر جلوی آن را گرفته و در افکار کوچک کردن شکم تان هستید، بهتر است این عادت های بد را ترک کنید

کوچولو شدن شکم تان به این دلایل ساده ای است که باورتان نمی شود

یکی از اولین سؤالاتی که در مهمانی ها و یا در مطب ها از کارشناسان و متخصصان تغذیه پرسیده می شود این است که چه کنیم تا شکم مان کوچک تر شود و یا این که چرا شکم مان هر شب کوچولو تر می شود؟ اگر این مسئله مشکل شما هم هست، تلاوت این مقاله را از بین ندهید.

بیشتر بدانید : کوچولو شدن شکم با ۵ دلیلی که هرگز فکرش را نمی کردید!

در این مطلب قصد داریم ۷ عادت که موجب کوچولو تر و یا بهتر است بگوییم چاق شدن شکم می شود را برایتان ذکر نماییم:

نوشیدن نوشابه های گازدار به طور منظم باعث کوچولو شدن شکم تان می شود

اگر نمی توانید روزتان را بدون قورت دادن یک یا دو قوطی نوشابه سپری کنید باید بدانید که با بدنتان مهربان نیستید. بر طبق تحقیقات، مصرف یک یا دو قوطی نوشابه در طول شب موجب می شود که دور کمر شما ۵ برابر سریع تر از کسانی که در طول هفته به ندرت از این نوشیدنی ها مصرف می کنند، اضافه شود. دلیل آن هم این است که شکر موجود در این نوشابه ها موجب افزایش ولع شما نسبت به غذا خوردن و در نتیجه مصرف غذای بیشتر در طول زمان صرف غذا می شود.
مصرف نوشابه های رژیمی یا به اصطلاح دایت هم چندان بهتر از این ها نیست؛ زیرا این نوشیدنی ها حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند که موجب افزایش اشتهای شما به همان اندازه ی نوشابه های حاوی قند می شوند. بنابراین اگر واقعاً دلتان می خواهد که به همراه غذایتان یک نوشیدنی مطبوع بنوشید بهتر است که از یک اسموتی سالم که ترکیبی از میوه های مختلف است و یا آب به همراه لیمو و نعنا استفاده نمایید؛ این طوری مواد مغذی مفیدی را نیز به بدنتان رسانده اید. در حالی که نوشابه ها فقط موجب افزایش وزن بدون گرفتن مواد مغذی می شوند.

related-icon_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  ۳ غذای عالی برای کوچک کردن شکم

استفاده از بشقاب های کوچولو هنگام غذا خوردن باعث کوچولو شدن شکم تان می شود

فرقی نمی کند کجا غذا می خورید در منزل، مهمانی و یا رستوران؛ از بشقاب های کوچکتری استفاده نمایید. در یک نظرسنجی که در بین افراد چاق انجام شد مشخص شد که این افراد بشقاب های کوچولو تر را به بشقاب های کوچک و متوسط ترجیح می دهند. حال ببینیم چرا بشقاب کوچولو تر موجب چاقی شکمی می شود؟ ساده است. وقتی شما یک فضای بزرگتری در اختیار دارید تمایل به مصرف بیشتر از نیاز بدنتان پیدا می کنید و این امر نیز موجب ذخیره ی بیشتر چربی در بدن و به تبع آن، در شکم می شود. برای جلوگیری از این واکنش های زنجیره ای نامطلوب به این نکته توجه کنید که از بشقاب های کوچک تر استفاده کنید و برای بار دوم هم آن را پُر نکنید اگر واقعاً نیازی به آن ندارید.

دیر شام خوردن باعث کوچولو شدن شکم تان می شود

این صحیح است که بدن شما قادر است مقداری چربی را در طول خواب بسوزاند اما نه هنگامی که با معده پُر به رختخواب می روید. گذشته از ایجاد چاقی شکمی، دیر شام خوردن و با معده ی پر به رختخواب رفتن موجب سوء هاضمه و افزایش هولناک ابتلا به ریفلاکس معده خواهد شد؛ چرا که دیگر جاذبه ی زمین آن قدری نیست که غذای شما را از معده به جهت پایین بکشد. برای پیشگیری از این شرایط حجم کمی از غذا را برای شامتان در نظر بگیرید و حتماً آن را حداقل سه تایم بعد از اینکه به رختخواب بروید تمایل کنید. اگر هم خیلی گرسنه شدید به مصرف مقدار کمی میوه و یا یک لقمه ی کوچک نان و پنیر اکتفا کنید.

related-icon_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  ۶ حرکت عالی برای کوچک کردن شکم

غذا خوردن هنگامی که ناراحت، عصبانی و یا غمگین هستید باعث کوچولو شدن شکم تان می شود

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که در زمان اوج احساسات بدون افکار غذا می خورند؟ دفعه ی بعدی که این احساسات به سراغ شما آمد، سعی کنید بعد از این که یک همبرگر کوچولو و یا یک بسته سیب زمینی سرخ کرده را تمام کرده باشید، دست از این کار بکشید. خوردن از روی احساسات کمکی به بهبودی شما نمی کند و مشکلتان بیشتر خواهد شد. هر کار دیگری که می توانید انجام دهید تا این عادت خوردن زمانی که ناراحت هستید ترک شود این عادت منجر به افزایش چاقی شکمی خواهد شد. بدترین کاری که می توانید انجام دهید همان نوشیدن یک لیوان آب است. از دیگر راهکارهای مفید می توان به حرف زدن با یک دشمن و یا پیاده روی و یا هر فعالیتی که خوردن در آن نباشد اشاره کرد. با این کار از شر کالری های اضافی در زمانی که دچار احساسات شده اید در امان خواهید بود و این برای خانم ها مخصوصاً، بسیار حائز اهمیت است.

مصرف بیشتر غذاهای کم چرب

برخی از مردم اندیشه می کنند که مصرف غذاها و نوشیدنی های با چربی بالا منجر به ذخیره ی چربی بیشتر در ناحیه شکم می شوند، اما حقیقت این است که چربی های تک اشباع نشده برای شما بد نیستند. غذاهای مانند آووکادو، روغن زیتون و دانه های خوراکی به خوبی باعث از بین بردن چربی های شکمی می شوند. اتفاقاً باید احتیاط بیشتری در مصرف مواد غذایی کم چرب صنعتی داشته باشید چرا که کارخانجات اغلب به این مواد غذایی شکر اضافه می کنند و شما می دانید که مصرف شکر بیشتر برابر است با افزایش انسولین و به تبع آن افزایش بیشتر ذخیره ی چربی در بدن و مخصوصاً شکم. از طرفی تحقیقات نشان داده است که برخی افراد وقتی یک محصول رژیمی را مصرف می کنند، معمولا به خودشان اجازه می دهند که مقدار بیشتری از آن را استفاده کنند و اغلب کالری بیشتری گرفتن می کنند.

محروم کردن خود از خواب باعث کوچولو شدن شکم تان می شود

ایده آل این است که افراد بزرگسال ۷ تا ۹ تایم خواب در هر شب داشته باشند. هنگامی که شما نتوانید یک خواب خوب داشته باشید، سطح کورتیزول (هورمون استرس) در شما بالا می رود و این موجب می شود که ولع شما نسبت به گرفتن مواد غذایی شیرین افزایش یابد. بدین ترتیب رهایی از چربی شکمی برای شما که عادت به خواب کافی منظم ندارید کار بسیار سختی خواهد شد. برای حفظ سطوح طبیعی هورمون استرس، کورتیزول، سعی کنید تا هر شب به اندازه ی کافی بخوابید. بدین ترتیب شما می توانید با متعادل نگه داشتن سطح هورمون کورتیزول، تولید هورمون لپتین، که یک هورمونی است که اشتهای شما را کنترل می کند، افزایش دهید.

related-icon_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  ۳ حرکت جادویی برای کوچک کردن شکم

گرفتن ناکافی پروتئین در رژیم غذایی معمول تان، یکی دیگر از دلایل کوچولو شدن شکم تان است

آیا شما خودتان را از گرفتن غذاهای غنی از پروتئین محروم کرده اید؟ به طور کلی، افراد بزرگسال و سالم باید ۲۰ تا ۲۵ سرد پروتئین در هر وعده ی غذایی تمایل کنند؛ هر چند این مقدار به سطح فعالیت و اندازه ی بدن شما بستگی دارد. مردان به طور خاص باید روزانه ۱۰ سرد پروتئین بیشتر با هر وعده ی غذایی شان گرفتن کنند تا از سلامت کامل برخوردار شوند. با افزایش گرفتن پروتئین شما می توانید تعادل قند خون خود را با کاهش سطح انسولین حفظ نمایید و بدین ترتیب اسپید سوخت و ساز بدنتان را بالاتر ببرید.
علاوه بر این، پروتئین به کنترل هورمون هایی که موجب افزایش اشتهای شما می شوند، یاری می کند؛ بنابراین شما به طور طبیعی کمر باریک تر خواهید شد. برای گرفتن پروتئینِ بیشتر می توانید این مواد غذایی را در وعده های غذایی تان بگنجانید: پنیر ریکوتا، بوقلمون، مرغ بدون پوست، ماهی آزاد و تخم مرغ ها. این ها بدترین ها هستند زیرا با این که پروتئین بالایی دارند حاوی چربی کمی هستند؛ همان ترکیباتی که برای کوچک کردن میان تنه ی شما مناسبند.

با این توضیحات، شما آماده اید تا یک بدن روی فرم تر داشته باشید با شکمی صاف. توجه داشته باشید که با ترک این ۷ عادت نادرست هم شکمی کوچک تر خواهید داشت و هم بدنی سالم تر.

بیشتر بدانید : باورتان می شود شکم کوچولو تان به یکی از این دلایل بی ربط باشد؟؟؟؟

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با یک ریشه گیاهی!!

بیشتر بدانید : تکی راه آب کردن شکم چیست؟

بیشتر بدانید : چه خوراکی هایی شکم مان را صاف و کدام شکم مان را چاق می کند؟

گردآوری : تیم سبک زندگی پی اچ پی لرنینگ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net